Skip to main content

Jeff Beck – koncert – reportáž

By June 24, 2011July 15th, 2011osobní

P1110284.JPG

Včera jsem byl na úžasném koncertě…

Jak jsem napsal již dříve, tak jsem dostal k narozeninám jako dárek lístek na koncert Jeffa Becka. Je to jeden z velikánů rockové kytary. Je nesmírně inspirativní a inovativní, i když není asi tolik znám, jako třeba Eric Clapton, což je třeba mimo jiné jeho předchůdce v legendární kapele Yardbirds. Nicméně Jeff Beck je známý mezi kytaristy a tak jich bylo v holešovické aréně k vidění celá řada. Michal Pavlíček, Luboš Andršt, Radim Hladík, Michal Prokop a mnoho dalších.

Po zkušenostech ze dvou koncertů U2 jsem se na místo dostavil s dvouhodinovým předstihem, abych měl dobré místo v hale. Vcelku mě překvapilo, že u haly stálo v tu dobu asi 10 lidí. Asi po hodině a čtvrt a dalších 150 lidech se otevřely dveře a já jsem se dostal dovnitř. Stál jsem nakonec ve třetí řadě u pódia. Před námi byli už jen tři řady pro VIP hosty, které se zaplnily výše zmíněnými muzikanty a dalšími šťastlivci.

P1110276.JPG

Předkapela začala snad úplně přesně ve 20:00. Její frontmanka je charismatická kanadská písničkářka, která si říká NEeMA a myslím, že to byla zajímavá volba. Po pěti písních se rozloučila a přenechal místo slavnějšímu kolegovi. Jeff Beck a jeho kapela složená z vynikajících muzikantů nastoupila ve 21:00 a odehrála více než 90 minut strhující hudby, kdy se střídaly rychlé a energické písně s těmi pomalými, kdy emoce přímo stříkaly z pódia. Nejvíc jsem se asi těšil na Jeffovu úpravu staré soulové věci – People Get Ready. Zahrál ji a já jsem se radoval takřka jak malý kluk.

Celý dojem z koncertu se opravdu nedá vůbec slovy popsat. Bylo to skvěle našlápnuté a playlist byl plný hudebních pecek. Doprovodná kapela, pokud se tak dá vůbec nazvat, byla výborně sehraná. Klávesák Jeffovi velice zručně sekundoval v sólech. Basistka s bubeníkem udělali hodně kvalitní spodek, i když Vinnie Colaiuta a Tal Wilkenfeld se k Jeffovu stylu hodí asi ještě více. Mělo to celé neskutečnou atmosféru, energii a emoce. Velice tomu slušela minimalistická výprava, jelikož se člověk mohl dobře soustředit na výkonu hudebníků a nemusel řešit mraky hračiček kolem.

Když se Jeff vrátí na českou půdu a já budu mít dost času a peněz, tak určitě pojedu zas…

Tady jsou odkazy na jednotlivé členy kapely – Jason Rebello – klávesák, Rhonda Smith – basistka, Narada Michael Walden – bubeník

více fotek zde